fbpx

Kampanja #TvojGlasJeBitan napreduje izuzetnom brzinom te iz dana u dan se sve više razvija, dobija nove simpatizere i članove.

Trenutno, predstavlja jednu zaista jaku kampanju koja će kako kaže i sam koordinator Nermin Topovčić da uradi značajnije promjene kada je u pitanju izlazak mladih, a i generalno građana na izbore, kao i doprinijeti razvoju političke i medijske pismenosti.

Kampanja trenutno broji preko 300 članova. Nermin ističe da podrška kampanji stiže svakodnevno, te je za očekivati povećanu podršku kako se budemo približavali tom festivalu demokratije – izborima.

Kako si došao na ideju da kampanja izađe izvan granica Bosne i Hercegovine?

“Ideja o osnivanju kampanje #TvojGlasJeBitan van Bosne i Hercegovine mi je dugo bila na umu, s obzirom da sve naše susjedne države muku muče sa nezainteresovanošću za učestvovanjem u izbornom procesu te da svi imamo nešto zajedničko, a to je da su nam neophodne promjene i povećan angažman mladih ljudi. Međutim, odlučio sam se posvetiti isključivo Bosni i Hercegovini  i naš rad usmjeriti isključivo nama.

Međutim, kampanja je vremenom preko društvenih mreža došla i do mladih ljudi iz Srbije i Crne Gore, dopala im se te smo na njihovu inicijativu odlučili da napravimo saradnju te osnujemo kampanju iz Bosne i Hercegovine i u njihovim državama tj. Srbiji i  Crnoj Gori.

Kampanja #TvojGlasJeBitan baš kao i u Bosni i Hercegovini napreduje izuzetnom brzinom te svakodnevno animira mlade ljude da izađu na izbore te se zaista nadam jednoj sjajnoj međunarodnoj saradnji sa našim komšijama. Uskoro je za očekivati da kampanja #TvojGlasJeBitan bude osnovana i u Hrvatskoj te smatram jednim velikim uspjehom da je jedna ideja iz Bosne i Hercegovine izašla van njenih granica.” – Nermin Topovčić, koordinator.

ŠTA MOŽEMO OČEKIVATI OD KAMPANJE #TvojGlasJeBitan ?

“Od kampanje u narednom periodu možemo očekivati zaista mnogo te će rad iste biti usmjeren na terenski, online i medijski rad. S obzirom na situaciju sa korona virusom naš rad na terenu je obustavljen, iako smo planirali posjetiti 30-ak lokalnih zajednica i zajedno sa lokalnim stanovništvom diskutovati o važnosti glasa, političkoj i medijskoj pismenosti. S obzirom na sve to, kampanja će u narednom periodu do stvaranje adekvatnijih uslova za terenski rad djelovati isključivo online te ovom prilikom pozivam sve čitatelje da prate naše društvene mreže. Vjerujemo da ćemo terenskim, online i medijskim aktivnostima doprinjeti razvoju svijesti građana širom Bosne i Hercegovine o važnosti učestvovanja u izbornom procesu, iako smatramo da je to dugotrajan i neprekidan proces.

Kod terenskih aktivnosti imamo želju da na terenu animiramo i izvedemo što veći broj mladih, sa kojima želimo kreirati i slati poruke o važnosti glasa mladih. Online aktivnosti će biti sprovedene na svim našim platformama, naročito se oslanjajući na Instagram, Jutjub i Fejsbuk. Istovremeno shvatamo važnost pojavljivanja u tradicionalnim medijima, pomoću kojih želimo slati naše poruke i ostalim građanima te čitatelje želimo podstaći da nam pruže podršku prateći naše kanale komunikacije.” – kaže sa catbih.ba Nermin Topovčić

CRNA GORA

Kako napreduje kampanja u Crnoj Gori i kakva je reakcija građana na nju?

“U Crnoj Gori smo uspjeli da za jako kratak period dopremo do velikog broja ljudi, naravno, u poređenju sa brojem stanovnika u našoj državi. Za sada broj aktivnih članova kampanje je 55, a podršku preko društevnih mreža nam je dalo više stotina ljudi. Očekujemo da će ove brojke tek početi da rastu u idućem periodu. Nismo dopreli još ni do 1% populacije Crne Gore i veliki je posao pred nama, ali to je očekivano jer svaki početak je težak. Mi vidimo budućnost u ovome što radimo i daćemo sve od sebe da se čuje za nas i da okupimo još mladih aktivista. Ono što nam daje vjetar u leđa su odlične reakcije građana koji nam konstanto pružaju riječi podrške. Očekivano, postoji određen broj onih koji su skeptični i koji nas dočekuju onim da ne treba da gubimo vrijeme jer se stvari ne mogu promijeniti ali, ironično, to nam samo još više daje podstrek jer nam još više dokazuje koliko naše društvo vapi za promjenama.” – Damjanović Ana.

Šta možemo očekivati u narednom periodu od vas?

“Previše je planova, a premalo je uslova za ispunjenje istih. U Crnoj Gori je ponovo proglašena epidemija, zabranjena su okupljanja svake vrste u nekim opštinama, čak su neke i potpuno izolovane, pa stoga rad svodimo na online platforme. Iako je situacija sa virusom neizvjesna, nadamo se da ćemo ubrzo moći realizovati i razne debate, konferencije, tribine, prezentacije i predavanja. Istina je da su izbori za mjesec dana, ali to ne znači da će se i naš rad tada završiti, jer to nisu posljednji izbori i naš uticaj će se tek osjetiti.” – Damjanović Ana.

Kako vam se ljudi mogu priključiti?

“Kampanja je potpuno otvorenog tipa i svaki građanin i građanka Crne Gore su slobodni da nam se pridruže. Sve što je potrebno jeste da nas kontaktiraju putem mejla ili neke od društvenih mreža porukom da nam se žele priključiti.” – Damjanović Ana.

Koju poruku želite da pošaljete mladima mladima?

“Crnu Goru su u amanet nama ostavili naši preci. Mi ne možemo promijeniti ono što su oni činili i kakvu smo je naslijedili, ali definitivno smo mi oni koji oblikujemo parče zemlje koje će naslijediti naše potomstvo. Tako što ćemo samo bježati iz naše domovine i kritikovati političare, nećemo postići apsolutno ništa. Svi mi želimo promjene, ali želja nije dovoljna. Ako želite promjene, morate prvo postati jedna. Ne budite samo puki posmatrači, već postanite režiseri ove predstave koju nazivamo životom.” – Damjanović Ana.

SRBIJA

Kako napreduje kampanja u Srbiji i kakva je reakcija građana na nju?

“Kampanja #TvojGlasJeBitan se u Srbija nalazi u pilot fazi. Ideja je da kroz društvene mreže i neposredni kontakt naša ideja dopre do što više mladih ljudi. Polako se formira tim koji će činiti temelj kampanje. U međusobnim razgovorima ali i na osnovu interakcije sa javnošću, članovi tima uobličavaju ideje, definišu cilj kampanje i načine na koji će te ciljeve ostvariti. Slobodno mogu reći da Kampanja dobija samo pozitivne kritike i komentare i za očekivati je da doživi uspeh kako u Srbiji, tako i u celom region.” – Aleksandar Tasić.

Šta možemo očekivati u narednom periodu od vas?

“S obzirom da se nalazimo u specifičnoj situaciji (u sred pandemije izazvane Korana virusom) kampanja će sve svoje aktivnosti sprovoditi preko društvenih mreža. Cilj je da projekat prođe zapaženo, animira ljude (posebno mlade) i dobije medijsku pažnju. Paralelno s tim, članovi tima će pripremati aktivnosti koje će se realizovati na terenu (kad se steknu uslovi) – radionice, informativna predavanja, seminare i slično, na kojima će naša ideja biti bliže predstavljena.” – Aleksandar Tasić.

Kako vam se ljudi mogu priključiti?

“Svi zainteresovani mogu se priključiti našem timu prijavom na naš mejl: kampanjatvojglasjebitan@gmail.com ili na našoj instagram stranici: @tgjb_srbija. Projekat je idealan za mlade, kreativne i optimistične osobe koje su spremne da se bave društvenim aktivizmom.” – Aleksandar Tasić.

Koju poruku želite da pošaljete mladima mladima?

“Političari, u svojim kampanjama, ne obraćaju pažnju na mlade. Kada se obrate mladima i daju im obećanje, mladi ta obećanja pamte i vrše pritisak da se ona ispune. Zato je važno da se naš glas čuje! Omladina mora da učestvuju u političkom procesu, da GLASA za svog predstavnika i na taj način štiti opšte društvene interese.” – Aleksandar Tasić.

#TVOJGLASJEBITAN