fbpx

S obzirom da se trenutno nalazimo usred globalne pandemije u obliku koronavirusa, samoizolacija je korak koji mnogi od nas savetuju kako bi se usporilo njegovo širenje. Suočavanje sa ovim nivoom samoizolacije i socijalne distance može biti teško, posebno za ljude koji su ranjivi.

Ako preduzmete korake da biste se izolirali ili distancirali od drugih, od presudnog je značaja da vodite računa o svom mentalnom zdravlju i blagostanju kako biste uklonili svaki dodatni stres u  ovom već stresnom vremenu. Briga o sebi pomoći će nam da smanjimo preopterećenje i olakšamo ovaj zbunjujući period!

woman looking out of window bored

1. Održavajte rutinu

Možda zvuči pedantno, ali rutina je zaista nevjerovatna za naše mentalno zdravlje. Omogućava nam da svoj dan započnemo sa ciljem i nudi smisao u našim životima kada su teška vremena. Ako se samo-izolujete ili socijalno distancirate, održavanje neke vrste rutine će vam biti od koristi.

Iako će možda biti primamljivo da se ležite u krevetu i provodite cijeli dan u pidžami kada ste bez posla, vaše mentalno zdravlje će uskoro osetiti posljedice.

Držite alarm postavljen na uobičajeno vreme, ustanite kao i obično i pripremite se kao i obično. Uradite sve stvari koje su vam potrebne za produktivnu jutarnju rutinu i vaš um će vam zahvaliti na tome.

Ali istovremeno, nemojte se forsirati ako imate slobodan dan! Potpuno je u redu biti i povremeno neproduktivan, posebno u trenutnoj situaciji.

Ako se osjećate manje produktivnim, ne forsirajte. Ako odugovlačite, samo dozvolite sebi da se u potpunosti opustite. Vratite se produktivnosti kada se  budete osjećali ispravnim.

2. Pusti svjetlo unutra

Stvari mogu postati prilično tmurne kada provodite previše vremena u zatvorenom prostoru, a nažalost vještačka svjetla jednostavno nisu dovoljna da izraze naše raspoloženje onako kako to čini prirodna svjetlost.

Šta više, naša tijela imaju svoj cirkadijanski ritam na koji utiče dnevna svjetlost. Ako nikada ne ugledamo svjetlost dana, vjerovatno ćemo se osjećati usporeno, što definitivno može pogoršati naše mentalno zdravlje.

Ako boravite u zatvorenom prostoru, obavezno otvorite zavjese ili žaluzine. Čak i ako vani nije sunčano, to će napraviti veliku razliku, vjerujte mi!

curtain slightly open

3. Udahnite svijež zrak

Naši domovi takođe mogu učiniti da se osjećamo kako imamo malo energije ako ne cirkuliše svijež vazduh, posebno ako imate uključen klima uređaj ili centralno grijanje.

Obavezno otvorite prozor ili vrata da pustite taj vazduh unutra, čak i ako je to samo na kratko vrijeme.

Još bolje, izađite napolje! Ako imate dovoljno sreće da imate vrt, iskoristite ga. Takođe možete ići u šetnju prirodom ako to nije zabranjeno.

4. Vježbe

Nikada ne podcjenjujte snagu pokreta! Vježbanje u velikoj mjeri poboljšava raspoloženje. Iako vjerovatno nećete moći otići u teretanu, ništa vas ne spriječava da radite neke vježbe u kući.

Sada bi takođe bilo sjajno vrijeme da pogledate neke besplatne izazove joge u trajanju od 30 dana da biste ostali u pokretu, a istovremeno smanjili nivo stresa!

5. Čitaj

Da, grickanje gledajući Netflix u početku zvuči kao jako dobra ideja, ali dolazimo do tačke u kojoj i to postaje dosadno. Čak i ako vam čitanje nije uobičajena šolja čaja, to je odličan način da vam prođe vrijeme i ublažite dosadu.

person reading on bed

6. Novi hobi

Period samoizolacije ili socijalne distance je sjajno vrijeme za novi hobi. Uz dodatno vrijeme i energiju za ulaganje, zaista možete da razvijete svoje vještine.

Zašto se ne biste obavezali da uradite nešto novo što ste oduvek željeli da isprobate?

Skillshare je nevjerovatna platforma na kojoj možete upravo to! Oni nude mnoštvo online predavanja o gotovo svemu što možete pomisliti, a možete dobiti i dvomjesečno besplatno probno razdoblje koje će vas sigurno držati zauzetim!

7. Meditirajte

Meditacija može biti nevjerovatno sredstvo za suočavanje sa samoizolacijom i istovremeno vam može pomoći da smirite um od dodatnog stresa zbog zdravstvene anksioznosti i drugih briga.

Čak i oduzimanje samo deset minuta vašeg dana za meditaciju može imati ogroman uticaj na vaše mentalno zdravlje.

A ako ste potpuno novi u meditaciji, to je u redu – sada je najbolje vrijeme za učenje! Pogledajte vodič za meditaciju za početnike koji će vam pomoći da započnete.

8. Koristite tehnologiju na pametan način

Iako možda mislite da je listanje društvenim medijima sjajan način da se borite sa dosadom, dugoročno će vam zapravo povećati dosadu jer se smanjuje vaša sposobnost da budite pažljivi i živite u sadašnjosti.

Uz sve to, stalno konzumiranje medija tokom globalne pandemije takođe nije pametno učiniti ako ste skloni strahu i panici. Stvari koje čitate putem interneta često će povećati vaš strah više od bilo čega drugog.

Ovo je naročito tačno ujutro! Ujutro nemojte ići na telefon, već pogledajte razvijanje zdravih jutarnjih navika da biste promišljeno započeli svoj dan.

9. Video chat

Ovo je jedno područje u kojem je tehnologija zapravo naš prijatelj. Čak i u vremenima samoizolacije, u mogućnosti smo da komuniciramo sa našim najmilijima na daljinu.

Ako se socijalno distancirate ili izolirate, onda iskoristite prednost ove tehnologije i budite u kontaktu sa drugima da biste smanjili osjećaj usamljenosti.

Telefonski pozivi su odlični, ali video pozivi su još bolji! Možete čak da radite i zabavne aktivnosti putem video poziva kao što su kuvanje ili gledanje filma zajedno!

woman on phone

10. Ostanite zdravi

Sada je važnije nego ikad držati se na vrhu ishrane kako biste bili sigurni da ćete ostati zdravi. To ne samo da će poboljšati vaš imuni sistem, već će poboljšati i vaše raspoloženje i mentalno zdravlje.

Ako ne možete da odete po hranu, pogledajte da li radi dostava ili vam možda može prijatelj ili član porodice nabaviti nešto. Usredsredite se na ishranu gustih namirnica poput voća i povrća i udaljite se od „udobne hrane“ koja će učiniti više štete nego koristi.

Naravno, popijte adekvatnu količinu vode, po potrebi dodajte suplemente i vježbajte dobru higijenu (posebno pranje ruku!)

11.  Održavajte um aktivnim

Jedan od načina da se smanji osjećaj dosade jeste da se um održava aktivnim i angažovanim. Pasivne aktivnosti poput gledanja televizije ili listanja društvenih medija neće vas ispuniti sve dok se mentalno ne angažirate.

Izazovna zagonetka je odličan način da usredotočite svoj um kao i ruke zauzete. A ako se izolirate sa porodicom, igre na ploči su odličan način da provedete vrijeme!

12. Dnevnik

Dnevnik je moćan alat za mentalno zdravlje. Pomoći će vam da procesirate misli i emocije, čak i ako nemate nikoga sa kim bi razgovarali o njima. Iskoristite vrijeme samoizolacije da biste vodili dnevnik. Ovo će vam pomoći da pustite misli umjesto da ih pustite da se gomilaju u glavi.

13.  Budite zahvalni

Iako se trenutno možda ne čini tako, uvek postoje stvari na kojima treba biti zahvalan! Vježbanje zahvalnosti može vam pomoći da pogledate svijetlu stranu i zadržite pozitivno mišljenje tokom izazovnih vremena.

Zašto ne kombinovati zahvalnost i vođenje dnevnika u jedan korak i pokrenuti dnevnik zahvalnosti ?! Ova uputstva će vam takođe pomoći da se osigurate da vam nikada ne ponestane stvari za iskazivanje zahvalnosti!

gratitude journal

14. Pozitivne afirmacije

Slično tome, pozitivne afirmacije mogu vam pomoći da ostanete na vedroj strani i umanjuju strah i anksioznost. Ne samo da afirmacije djeluju sa Zakonom privlačnosti, već takođe koriste neuroplastičnost i mogu nam pomoći da preusmjerimo svoje neuronske puteve na pozitivno razmišljenje.

Ako ste skloni osećaju straha, ove pozitivne izjave za anksioznost mogu vam pomoći da proširite svoje mišljenje i pronađete neko olakšanje.

15. Organizacija

Ako ništa drugo, ovo je savršena prilika da se organizujete. Ovo može podstaći vaše mentalno zdravlje tako što ćete se osećati produktivnim i dati vam neku svrhu tokom ovog zbunjujućeg vremena.

(throughthephases)