fbpx

Fokus rada Udruženja turizma pri Privrednoj komori Federacije BiH (PKFBiH) usmjeren je na sektorske aktivnosti kako bi se doprinjelo da ovaj sektor prebrodi teškoće uzrokovane posljedicama pandemije koronavirusa.

– Radimo zajednički na unapređivanju domaćeg turističkog bh. proizvoda, kupujmo domaće, posjećujmo lokalno, promovirajmo naše, spojimo uživanje i učenje i istražimo domaće turističke potencijale Bosne i Hercegovine – naglašavaju iz PKFBiH.

Poziv na osnivačku Skupštinu Inženjerske komore FBiH | AABH

Napomenuli su da potencijal domaćeg tržišta postoji, ali se ne koristi dovoljno, kao i da je vrijeme za novi način razmišljanja u razvoju turizma, za stvaranje novih koncepata i novih modaliteta rada u turizmu.

Budući da je Covid-19 pogodio cijeli svijet i da je turizam među najpogođenijim sektorima uslijed ove krize, Svjetska turistička organizacija (UNWTO) predviđa da će ove godine doći do smanjenja ukupnih međunarodnih dolazaka od 20 do 30 posto u odnosu na prošlu godinu, što bi globalno predstavljalo pad prihoda od čak 45 posto.

Turistički sektor BiH u martu ove godine zabilježio je značajan pad i naznake da će pretrpjeti teške gubitke. Broj turista bio je manji za 72 posto u odnosu na mart prošle godine, kao i broj noćenja za 65,7 posto. U aprilu dolazi do potpunog zatvaranja svih objekata u sektoru turizma i ugostiteljstva, kao i do zatvaranja granica države, te je šteta za taj mjesec sto posto.

 Da bi zaustavili ovaj negativan trend, pomogli ovoj bitnoj grani gospodarstva u BiH da što više smanji gubitke, potrebno je žurno otvoriti granice države po uzoru na druge turističke zemlje iz okruženja i regije, kao što su Hrvatska i Srbija, budući da znamo da je veliki broj gostiju upravo iz tih susjednih zemalja – dodaju iz PKFBiH.

Naglasili su da je potrebno staviti naglasak na promociju Bosne i Hercegovine domaćim, turistima susjednih zemalja, kao i turistima trećih zemalja koji dolaze u susjedne zemlje (Hrvatska, Crna Gora, Srbija), te ih potaknuti da posjete Bosnu i Hercegovinu.

– Uvjeti na tržištu turizma trenutno više nisu isti kao prije i tko se prije prilagodi novom stanju na tržištu, bit će uspješniji – saopšteno je iz PKFBiH.

(mreža-mira)