fbpx

Iza unikatnog nakita “Twisted KELI” stoji dizajnerica Jasna Čolić-Čičić, sarajevska umjetnica koja je svojim radom na Instagramu zaintrigirala ljubitelje dobrog nakita, ali i pokazala humanost tokom pandemije.

Osnivačica modnog brenda “KELI” i “Twisted KELI” otkrila nam je svoj put do uspjeha, kazavši da je sve krenulo spontano.

“Modu generalno nikad nisam pratila, tako da mi to nije bila vodilja ni inspiracija, ali sam oduvijek imala neku sklonost i jaku želju za stvaranjem nečeg opipljivog. Sve te želje i ideje su pokretač da krenem ozbiljnije sa radom i osnujem brend pod imenom ‘KELI by Jasna Čolić’ koji se bavi kreiranjem unikatnih odjevnih komada odjeće”, govori naša sagovornica koja je u Sarajevu završila Akademiju likovnih umjetnosti i stekla zvanje Akademskog grafičara.

Dizajnom se počela ozbiljnije baviti 2008. godine, a ideja za nakit se javila u toku studiranja i rada na grafičkim pločama, na Akademiji likovnih umjetnosti.

“Nakon malo veće pauze od brenda ‘Twisted KELI’ ,(koji se bavi izradom nakita), u 2014. prestala sam s radom i ponovo 2017. se vratila, jer sam u to vrijeme bila više posvećena radu drugog brenda koji izrađuje unikatne odjevne komade odjeće ‘KELI by Jasna Čolić’. Teško je održavati dva brenda i biti jednako posvećen svakom, tako da uvijek bude jedan zapostavljen. Kad čovjek sve sam radi od ideje pa do njene realizacije, vremena uvijek nedostaje, a teško je naći nekog ko bi pomogao u procesu stvaranja. Teško da kome vjerujem, povjerim i približim svoju ideju, samo sebi vjerujem kad je to u pitanju”, iskrena je Čolić-Čičić.

Inspiracija za nakit i ideje nastajale su u klasi grafike na Akademiji, gdje je umjetnica i provodila dosta vremena za vrijeme studiranja, ujedno radeći i na grafičkim pločama.

“Grafika sama po sebi ima dosta tehnika i mogućnosti za umjetničkim izrazom. Tako sam i došla na ideju da od ploča koje koristimo za grafiku, napravim jedan komad nakita, koristeći jednu od tehnika koje sam u to vrijeme i primjenjivala. Nakit je rađen u cinku gdje je obrađen posebnom tehnikom, da bi se dobila tekstura na metalu i još dodatnom doradom postigao efekat industrijskog izgleda ili starog nakita s platinom”, priča umjetnica.

Izgled nakita od samog početka je u spiralnoj formi, koja je i zaštitni znak nakita po kojem je brend i dobio naziv “Twisted Keli”, a osnovan je 2009. godine i bavi se dizajniranjem unikatnog nakita.

“Jedan od proizvoda, konkretno naušnice su specifične, jer su trodimenzionalne i neke se mogu nositi na dva načina, svaka je ručno rađena i prilagođena je da se nosi na određen način, tako da ima oznaku koja ide na lijevo i desno uho. Nakit je rađen sem spiralnog oblika i u različitim umjetničkim formama koje svojim izgledom podsjećaju na skulpture. Koncept i ideja nakita je bila u stvaranju nove i neobične forme u kombinaciji sa izgledom industrijskog dizajna. Paralelno sam počela da se bavim i kreiranjem odjeće”, pojašnjava Čolić-Čičić.

Interes za šivanje odjeće i dizajniranje javio se još u srednjoj školi, kao hobi i iz lične potrebe, nakon čega je preraslo u nešto ozbiljnije.

“Rad na mašini je bio alat koji sam morala da savladam da bi lakše došla do realizacije svojih ideja. Jer nisam nikad znala dovoljno slikovito ideju prenijeti na papir, tako da nisam prepuštala da neko drugi učestvuje u realizaciji, jer sam ja najbolje znala kako izgleda neka ideja koja se meni dešava u momentu. Tako da sam lakše svoje ideje realizovala i ostvarila, zahvaljujući tome što sam poznavala rad na mašini”, kaže nam Čolić-Čičić.

U vrijeme pandemije koronavirusa, ova umjetnica je pokazala svoju humanost te je šila troslojne maske koje je besplatno dijelila onim kojima je to bilo najpotrebnije.

“Zbog situacije u kojoj se cijeli svijet našao, za koju nismo bili spremni pa je samim tim dodatno nastala panika kod ljudi od virusa i nagla potražnja bilo kakve opreme za zaštitu, ljudi su naravno počeli da se snalaze, pa su tako većina njih koji nisu radili, iskoristili izolaciju da budu od koristi i pomognu nekima koji moraju raditi i samim tim se izlagati dodatnom riziku od zaraze. Tako sam i ja iskoristila izolaciju da šijem maske i dijelim kome je najpotrebnije. Rad je bio malo otežan jer dostupnog materijala nije bilo, pa su mi dragi ljudi donosili na vrata šta je ko imao u tom trenutku”, govori nam umjetnica.

Brend “KELI by Jasna Čolić” u svojoj ponudi ima dosta različitih komada odjeće, veliki izbor haljina koje su rađene sličnom tehnikom kao što je patchwork, gdje se spajanjem različitih komada tkanine i oblika uklapaju u jednu cjelinu koja nastoji da prati liniju tijela i tako svojim dizajnom oblikuje figuru.

“Pored haljina u ponudi se mogu naći unikatne jakne i mantili sa dva lica. Svoje prve ozbiljne korake vezujem za učešća na nekoliko modnih editorijala zajedno sa ostalim dizajnerima koje je okupio Metaphizika tim, s ciljem promocije britanskog brenda Irregular Choice. Pored toga sam radila i na drugim projektima u saradnji sa Metaphizikom”, govori.

Ako se vodiš unutrašnjim instinktom nije teško, kaže nam, biti originalan i svoj.

“Ljudi dosta žive po šablonu, a da nisu ni svjesni. Nažalost, većina ih je krenula tim putem, ali to je sve posljedica življenja u užurbanom svijetu i lakše nam je da se ne zamaramo tim i ne gubimo vrijeme kad nam već neko servira šta obući sljedeću sezonu, šta je nosivo šta nije, šta reći, kako se ponašati….Uvijek sam cijenila originalnost u svakom polju, jer to te čini jedinstvenim i posebnim. Nisam ona koja bi krenula putem komercijalizacije svojih proizvoda, jer od toga bježim cijeli život i to nije u skladu s mojim načinom razmišljanja”, zaključuje Čolić-Čičić.

(klix.ba)