fbpx

Stariji turistički stručnjaci u Hercegovini smatraju da su mladi dobitna kombinacija za turizam zbog inovativnosti, ali i zarade.

Dok se Mostar priprema za turističku sezonu, koja je od proljeća do jeseni najbogatija, javljaju se i prve poteškoće koje su prouzrokovane trendom odlazaka turističkih radnika, najviše profesionalnih konobara i kuhara. Nakon završene škole, većina ih traži poslove preko granice, a razlozi su uglavnom financijske prirode. Ipak, postoje i primjeri onih koji su odlučili ostati ovdje i iskoristiti manjak konkurencije i započeti vlastite biznise.

Mladić iskoristio manjak konkurencije i otvorio piceriju u Mostaru

Kuhari i konobari su deficitaran kadar u cijelom Hercegovačko-neretvanskoj županiji. Još 2018. godine u cijelom kantonu je nedostajalo preko 300 radnika. U Mostaru djeluju dvije turističko-ugostiteljske škole, koje svake godine proizvode kadar, ali za džepove stranih ugostitelja.

Dok nedostaje onih koji su zaduženi za gastronomsku sliku, raste broj malih i mladih gospodarstvenika u turizmu.

“Pa ako krenete od Neuma do Konjica gore, naći ćete veliki broj organizacija malih, koje vode vrlo mladi ljudi, okruženi također mladim ljudima koji su nezanemarivi, da kažem vodeći dio u toj turističkoj privredi”, kazao je Mensud Duraković iz Turističke zajednica HNŽ.

Jedan od takvih je i Ahmed Ćurić, koji je sa nepunih dvadeset godina vlasnik male picerije u Bijelom Polju na putu prema Ruištu, Mostar. Završio je ugostiteljsku školu, a onda se posvetio ljubavi prema kuhanju.

“Radio sam nekoliko godina u Starom gradu u Mostaru, radio sam od prvog srednje, ali onda više nisam mogao izdržati, nema slobodnog vremena, nema ništa i odlučio sam otvoriti nešto sam za sebe. U svom je najbolje”, rekao je Ćurić.