BiH je bogata pametnim mladim ljudima, ali zanemarenim od strane sistema

“Svijet ostaje na mladim ljudima”, koji se smatraju potencijalnim poduzetnicima. Da li isto važi za bosanskohercegovačku omladinu?
Narod u Bosni i Hercegovini uskraćen je za faktore koji čine stabilnu državu. Trenutnom stanju u BiH mladi ljudi entuzijastično se protive, međutim to rade odlazeći iz domovine.

Zbog svima već poznatih činjenica o sistemu obrazovanja u BiH i onome što nam ono nudi, ambiciozni i perspektivni će iskoristiti prvu priliku da svoj potencijal ulože u inostranstvu. BiH je bogata zainteresovanim, bistrim mladim ljudima. Nažalost oni predstavljaju još jedan od neiskorištenih potencijala.
Slovenija je jedna od čestih izbora bh. omladine u segmentu obrazovanja. Odabir naše današnje sagovornice, čiji identitet je poznat redakciji, bila je upravo Slovenija u kojoj trenutno živi i studira na Ekonomskom fakultetu u Ljubljani (School of Economics and Business University of Ljubljana), a na internetu ga je našla samoincijativno.
– U srednjim školama nije bilo promocija. Ekonomski fakultet Univerziteta u Ljubljani bio je moj prvi izbor. Svidio mi se program za dodiplomski studij – “International business”, istakla je i dodala:
“Trebalo bi u školama promovisati naše fakultete, ali i one iz drugih država, jer uvijek ima neko ko hoće da ide van BiH da studira i vidi kako to izgleda.”
Interesovalo nas je zbog čega je napredak u polju obrazovanja veći u inostranstvu u odnosu na BiH.
– Odnos između profesora i studenata je bolji. Profesori više komuniciraju sa nama. Nije nas strah da im postavimo pitanja, kaže naša sagovornica.
Ljubljana, Slovenija/ Pixabay
Dodaje i to da su profesori na fakultetima u Bosni i Hercegovini često prepotentni, a da je gradivo na Ekonomskom fakultetu u Sloveniji znatno teže, ali i interesantnije za pratiti.
– Sviđa mi se što imamo dosta praktičnih radova i sve što radimo primjenjivo je stvarnom svijetu. Grupni radovi su veoma česti i tada imamo priliku upoznati mnogo studenata iz drugih država. Radimo dosta projekata velikih kompanija, otkriva ona i nadovezuje se sljedećim primjerom.
– Prošli semestar smo imali predmet “Poduzetništvo”. Pravili smo financijske analize i biznis plan za naš produkt što se inače radi u svim firmama, i većim i manjim. Profesori dosta zanimljivo prenose znanje, kroz dosta praktičnih zadataka i manje učenja suhoparne teorije, istakla je studentica Ekonomskog fakulteta u Sloveniji
Pitali smo je za mišljenje – na koji način bh. obrazovni sistem podići na približan nivo onim sistemima u koje naša omladina “bježi”.
– Mislim da profesori moraju da se prilagode studentima i da se potrude prenijeti gradivo na što bolji način. S druge strane, mladi trebaju da razvijaju i rade na idejama što bi im pomoglo da uspiju u svojoj državi, smatra naša sagovornica.
Mladi trebaju dobro izabrati šta žele da studiraju i naći neki od fakulteta u Evropi ili svijetu sa programom koji im se sviđa kako bi iskoristili svoj potencijal i lakše našli posao sa svojim kompetencijama, dodala je za kraj.
– Mislim da će dosta ljudi ostati i da će se neki koji su otišli vratiti. Dakle, ipak će bh. društvo ostati na mladima!
Međutim situacija se mora poboljšati. Mladi ljudi se trebaju više angažovati u politici i učestvovati u promjeni režima u kojem žive. Treba dati više prilika omladini jer su mladi u neke stvari ipak bolje upućeni od onih starijih. Ne trebamo se voditi razmišljanjem: “Ma šta će oni, još su mladi”.
(oslobođenje.ba)

Posljednji postovi